UBAT PATAH @ TERSELIUH

sprained-ankle

Lazimnya dalam gelanggang latihan lasak persilatan dan sebagainya akan ada
yang tercedera, terseliuh, retak dan patah tulang. Jika perkara yang tidak diingini itu
berlaku, maka segeralah kita jampi dengan ayatnya.
Al-Laith Bin Saad menceritakan bahawa ada seorang lelaki yang patah
pahanya, tiba-tiba muncul seorang lelaki dan berkata padanya “ letakkan tanganmu
pada tempat yang sakit dan bacalah ayat ini” (ayat terakhir surah Attaubah ayat 129). Maka baiklah pehanya itu dan sembuh.
( Hasbiyallahu La Ila Ha Illa Hu, A’laihi Tawakkaltu Wa Huwa Rabbul Arsyil Azhim)

113 Komen

Filed under doa

113 responses to “UBAT PATAH @ TERSELIUH

  1. Budiman Jawan

    Salam Tok,

    Saya mohon keizinan tok untuk mengamalkan Doa Ubat Patah ni dunia dan akhirat…

    Wassalam…

  2. azam

    salam
    tok,bgaimana nk mggunakan ayt ni??

  3. lina

    saya mohon keizinan untuk mengamalkan surah nie untuk suami

  4. tokjanggut

    Salam Tok,

    Saya mohon keizinan untuk mengamalkan Doa ini.

    Wassalam…

  5. Yenco

    Tok Uban,

    Izinkan saya serta sanak kenalan saya utk mengamalkan doa ini. Terima Kasih

  6. Ssalam Tok,
    Mohon keizainqn utk mengamalkannya.

  7. suhaimi

    salam tok,hamba minta izin ijazah dari tok utk amalkan ilmu ini.semoga ALLAH membalas jasa tok.

  8. Tajul Akma Daud

    As Salam,

    TokUban,saya mohon izin mengamalkan Doa ni yea Tok.terimo kasih banyok2 atas perkongsian,semoga ada gunanya nanti.

  9. Tajul Akma Daud

    As Salam,
    (Al-Fatihah)
    Terima kasih TokUban,segala jasa baik Tok,hanya Allah saja yg dapat membalasnya.Saya hanya mendoakan dari kejauhan semoga semua urusan TokUban dipermudahkanNya.Kalu ado kesempatan ingin sekali saya bertemu mata dengan Tok dan menerima ijazah secara berdepan.Boleh la saya belanjo TokUban make char kuew teow ko…:-)

  10. As salam…
    sy minta izin utk mengunakan ayat n doa nie, tok… terima kasih byk2….

  11. Syafi'i

    saya mohon ijazah dr tuan bg mengamalkan ayat ini bagi tujuan kebaikan sekiranya saya atau saudara saya yg patah,,terseliuh atau seumpama dengannya

  12. assalam,mualaikum tok sy wan tangan sy retak berserta dengan lari daripada sendi,doktor suruh sy simen tp sy xsimen sy cuba pergi urut dengan jiran sy tp sakit xtahan,buat masa ni sy hanya sapu minyak ubat saja…boleh ker tok tolong sy..dengan izin Allah sy mintak..??

    • wasalam….kalu bab ni sy bukanlah pakar,nasihat doktr itu juga baik..cuma apa yg bleh saya syorkan, bacakan surah yasin pd minyak kelapa..dan lumurkan pd tempat yg bermasalah itu, dan tambahkan dgn ayat yg saya nyatakn dlm post ini..insyaallah..Allah yang menurunkan penyakit dan dia juga yang menyembuhkan..

  13. NEO

    salam tok…sy minta izin mengamalkan ayat ini..terimakasih

  14. syura

    saya mengalami terseliuh kaki ,izinkan saya amalkan doa ni

  15. awang ni

    salam tok…..minta izin mengamalkan ayat ni…terima
    kasih

  16. awang mat

    salam . minta diizinkan saya mengamalkan ayat ini .. terimaksih tok.

  17. awang ni

    Salam Tok,

    Saya mohon keizinan untuk mengamalkan Doa ini.

    Wassalam…

  18. Assalamualaikum tok.

    Saya mohon ijazahnya amalan ini tok. Semoga berkah dunia akhirat. Tima kasih tok. Wasalam

  19. As’salam tok uban, mohon diijazahkan potongan ayat diatas supaya dpt sy amalkan utk diri sy @ keluarga @ kawan2 sy..tgn sy patah,retak n serpih pada hujung tulang..diharapkan moga melalui ayat ini, dapat menyembuhkan tulang ini dengan izin Allah S.W.T melalui ilmu tok ini.

  20. Assalamualaikum tok…sy mohon izin dr Tok utk mengamalkan ayat ini, sy telah kemalangan pd 16 jun , tulang tengkuk c3 to c5 patah Dan metacarpal 1, pun patah. Semoga pengamalan ayat ini dpt membantu menyembuhkannya, biiznillah..tksh tok

    • waalaikumussalam, baik moleklah..disamping makan ubat tu adalah amat baik sekali kita tak melupakan amalan ini sebagai doa kepada Allah Taala..semoga cik/puan x berputus asa dengan rahmat Allah dan yakinlah Allah mendengar permintaan hambanNya dan Dia tidak akan menghampakan doa itu..

  21. mohsein

    Assalamualaikum..tok…doa ni perlu ijazah x..syaminta izin utk amalkannya…jazakkallah

  22. Nor

    Assalamualaikum tok ibu saya baru je terseliuh kakinya jadi saya pun search la doa dan alhamdulillah terjumpa blog tok. Saya mohon izin untuk gunakan doa ni kepada ibu saya dan berkongsi atau membantu hamba Allah yang lain yer tok. Jazakallahu khair wa barakallahu feek

  23. siti zubaidah

    Assalamualaikum tok, sy telah mengalami retak tulang tapak kaki 2bulan lalu dan telah diplaster unt 2bln. kini plaster tu da dibuka, tp kesakitan kaki sy masih belum sembuh. ia seperti bengkak da sakit urat hingga ke paha. doktor hya memberi sy ubt tahan sakit dan sy hanya ada baki 4hari shj untuk mula bekerja. saya mohon izin untuk menggunakan doa ini dan mungkin untuk membantu org lain juga. semoga petua tok dpt membantu saya. semoga Allah SWT merahmati tok. terima kasih.

  24. farisishak

    Salam Tuan,
    Saya pon mohon untuk amalkan doa di atas. terima kasih tuan.

  25. Abdullah

    salam Tok…izinkan hamba pacal yg hina mohon untuk gunakan doa ni dan berkongsi atau membantu hamba Allah yang lain yer tok…

  26. Adli

    Mohon Izinkan..Hanya Allah dpt mmbalas..

  27. nizam redcatz

    Salam tuan..mintak izin untuk diamal n dgunakan..trima kasih..

  28. akmal razif

    assalamualaikum tuan..mohon izin untuk maslahat sy.syukran

  29. tok,sy minta izin guna ilmu ini.. terima kasih

  30. haziq

    tok, saya minta diijazah ilmu ini… terima kasih

  31. Azalea

    Mohon keizinan guna ilmu ini.

  32. fauziah binti osman

    assalam. tok minta izin doa ini ya.t.kasih

  33. azizun dollah

    Saya Mohon keizinan untuk menggunakan ilmu ini..

  34. Anuar

    Assalamualaikum….
    Kpd hamba Allah….yg tidak lokek dgn ilmu Allah,
    Blhkah sekiranya sy mengambil sedikit amalan2,
    yg saudara post didlm blog nie utk di amalankan..

    Dan sekiranya di izinkan oleh Allah, kiranya dpt ketemua dgn hamba Allah nie…byk perkara hendak dikatakan.

    • wasalam x semua yg sy potskan itu untuk diamalkan, sebahagiannya hanya untuk info shj..amalan hikmatnya ada baiknya berguru da berijazah,,

  35. siti

    salam, sy mgalami patah tulang di bahagian lengan atas, izinkan saya amalkan petua ini terima kasih

  36. izwan

    Assalamualaikum sy minta izin amalkan ayat ini utk sy gunakan tujuan membantu org yg memerlukan..

  37. Rahmat.z

    Assalamualaikum Tok, saya mohon ijazah dan ijin menggunakan ayat ubat patah & terseliuh ini, Alfatehah send untuk Tokuban78 dan keluarga,smoga bermanfaat

  38. Assalamualaikum… izin mengamalkan tok… semuga bermanfaat dunia dan akhirat.. terima kasih

  39. Roslina

    Assalamualaikum tuan..terima kasih di atas info yang berguna ini. Saya mohon izin untuk diamalkan ayat ini untuk diri saya sendiri dan juga untuk membantu hamba Allah yang lain. Terima kasih. Wasallam.

  40. kamri b.gani

    Asalmualaikum tok mohon izin mengamalkan doa ubat patah .

  41. Iwan

    Salam Tok, saya minta izin untuk mengamalkan doa ini

  42. memech

    As Salam Tok.. sy minta izin untuk amalkan ayat ini pada kaki sy yg bengkak di buku lali.. Terima Kasih

  43. muhammad

    Assalamualaikum.
    mohon tok izinkan ambo utk amalkan utk diri,agama dan umat islam seluruhnya.jazakallahu khairan …

  44. Sue

    assalamualaikum
    Mohon tok izinkan saya amalkan untuk diri saya yg mengalami retak tulang tapak kaki..semoga cepat la sembuh dgn izin allah…

  45. azlizah

    salam tok izinkan saya amalkan doa ini kerana kawan saya mengalami sakit tangan terseliuh.. semoga cepat sembuh dengan izin allah.

  46. amynest89

    Assalamualaikum..
    Minta keizinan tok untuk saya kongsikan doa ini kepada diri sendiri dan orang lain.

  47. Fahmi Mohamad

    As’salam Tok..
    Saya minta izin mengamalkan ayat ini untuk kaki saya yang terseliuh semasa bermain futsal.

  48. Che Rusdi

    tok, saya minta diijazah ilmu ini… terima kasih

  49. pencinta puisi

    salam tok,,

    beberapa bulan lepas ibu angkat saya patah kaki, tapi sampai sekarang masih tak sembuh dan makin teruk .dah macam2 ubat cuba. boleh tok tolong saya?

  50. aliyadi

    salam tok izin kan saya amalkan ayat ini

  51. Roslina

    Assalam,tok..
    Tulang siku sy retak,tp dh kena simen utk 2 minggu..Izinkan sy amal ayat ini..Harap dgn izin allah pulih dgn cepat

  52. tkasih atas kebenaran Dan tauliah yg diberikan semuga semua diberkati Allah Dan saya hadiah kan fathiha pada tuan moga hidup tuan Dan keluarga diberkati Allah,Amin

  53. Salam tuan saya minta kebenaran supaya di tauliahkan DOA Dan amalan ini bagi amalan dlm kehidupan harian bagi menolong yg memerlukan tkasih

  54. Pokmie

    Assalamualaikum cikgu… Mohon keizinan… Saya mahu amalkan ayat di atas…. Mohon keizinan…

  55. Md Rashid Johani

    Assalammualaikum toq mohon diijazah ayat ini utk mengubati kawan saya yang terjatuh petang tadi….kaki terseluih teruk tks

  56. Nadia

    Assalamualaikum tok..mohon untuk amalkan doa ni untuk kegunaan sy sendiri dan juga kenalan sy.

  57. mohdridzuanmohamed

    assalamualaikum tok…saya mohon izin untuk kegunaan sekiranya perlu dan simpanan dalam diri…

  58. Nordin Kastor

    Asalamualaikum tok..Saya mohon izin amalan doa untuk kegunaan diri dan dan kenalan saya.

  59. tukang ikan

    mohon izin amalkan doa ni. Qabiltu, Tuan.

  60. Sakurasister80

    Assalam Tok, saya mohon izin amalkan doa ni. Qabiltu Ijazah

  61. Firdaus abdullah

    Firdaus abdullah

    assalamualaikum tok mohon izin amalkan doa ini.qabiltu tuan guru.

  62. Assalamualaikom..mohon ijazah dari tok..terima kasih

Tinggalkan komen