RSS

HIKMAT GAJAH – SYAH QERTAS

22 Mac

Adakah pembaca sudah membaca selawat kepada Nabi saw hari ini ? jika belum, maka berselawatlah kepada BAGINDA NABI saw sebanyak 200 kali. Kerana ada satu keistimewaan yang Allah Taala akan berikan kepada para peselawat. Yaitu diampuni baginya dosa dua ratus tahun. Lebih-lebih lagi hari ini adalah hari jumaat, sangat dianjurkan memperbanyakkan selawat kepada Baginda saw.

Syah kertas ni adalah Nama kepada seekor gajah perang milik Megat Panji Alam, Sahaja dipernamakan ilmu ini dengan nama gajah tersebut kerana terkaitnya dengan peperangan. Ilmu ini adalah antara ilmu perang melayu yang dikirakan berstatus sulit dan rahsia. Kalau zaman dahulu mungkin ramai pemilik dan pemakainya. Zaman sekarang mungkin sudah tidak ramai yang menyimpan atau mengamalkan ilmu ini. Wallahu a’lam.

Ilmu ini kegunaannya lebih kepada penggerun. Dan boleh juga sebagai pelimun. Dimana badan pengamalnya akan kelihatan sebesar seekor gajah dimata musuhnya, dan musuhnya pula dilihat kecil di waktu terdesak. Juga berfungsi sebagai pelimun, dimana pemakainya akan ghaib dari pandangan mata musuh-musuhnya. Jadi mudahlah pengamalnya nanti untuk lolos dari kepungan dan serangan musuh insyaallah.

Boleh tahan juga hebatnya ilmu ini, jika di izin Allah Taala maka tak ada yang mustahilnya. Tapi bukan senang juga hendak memiliki ilmu ini, kerana disana banyak syarat-syarat yang perlu dipatuhi. Jangan kita ingat sekali-dua baca ilmu ni terus je jadi. kalau nak koya tu bolehlah. Ilmu sebegini dan juga ilmu hikmat perang yang lain juga memakan masa yang agak lama untuk proses kemenjadiannya. Mujahadah dan berdisiplin dan sebagainya.

Ayatnya seperti berikut, dibaca sebanyak 14 kali di waktu pagi dan petang :

Surah Al-Ana’m Ayat 130.

Advertisements
 
2 Komen

Posted by di 22 Mac 2019 in Uncategorized

 

2 responses to “HIKMAT GAJAH – SYAH QERTAS

  1. Hadi taufiq bin hamzahid

    11 April 2019 at 09:16

    Assalamualaikum tokuban,maaf berkata..saya ingin berguru.bagaimana ingin bertemu.

     
    • tokuban78

      16 April 2019 at 09:16

      wassalam insyaallah bulih,,syarat boleh baca quran dengan baik,,semaye tak tinggal

       

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: