RSS

SELAWAT KAF

23 Oct

Kepada ahli dan para pembaca yang pernah menerima ijazah kaf 40 dari saya, di bawah ini saya paparkan selawat kaf yang perlu dibaca sebelum dan selepas mengamalkan kaf 40 sebagai penyejuk, silalah baca selawat ini 3 kali sebelum dan 3 kali selepas amal kaf 40.

( Allahumma solli wasallim wabarik ala sayyidina Muhammadin wa ala ali sayyidina Muhammadin ma taharrakatil aflaku, Allahumma solli wasallim wabarik ala sayyidina Muhammadin wa ala ali sayyidina Muhammadin a’dada tasbihil amlaki)

ﺍﻠﻠﻬﻢ ﺼﻞ ﻭﺴﻠﻢ ﻭﺒﺍﺮﻚ ﻋﻠﻰ ﺴﻴﺪﻨﺍ ﻤﺤﻤﺪ ﻭﻋﻠﻰ ﺁﻞ ﺴﻴﺪﻨﺍ ﻤﺤﻤﺪ ﻤﺍ ﺘﺤﺮﻜﺖ ﺍﻷﻓﻼﻚ  ﺍﻠﻠﻬﻢ ﺼﻞ ﻭﺴﻠﻢ ﻭﺒﺍﺮﻚ ﻋﻠﻰ ﺴﻴﺪﻨﺍ ﻤﺤﻤﺪ ﻭﻋﻠﻰ ﺁﻞ ﺴﻴﺪﻨﺍ ﻤﺤﻤﺪ ﻋﺪﺪ ﺘﺴﺒﻴﺢ ﺍﻷﻤﻼﻚ

 
39 Komen

Posted by di 23 Oktober 2010 in doa

 

Label:

39 responses to “SELAWAT KAF

  1. JIMBAATAA

    15 September 2011 at 09:16

    ASSALAMU’ALAIKUM WRMH WBRKTUH.. TUAN GURU YANG DIMULIAKAN SAYA JIMBAATA MOHON DIIJAZAHKAN DOA KAF 40 DAN SELAWATNYA UNTUK DIAMALKAN , SEMOGA TUAN GURU DILIMPAHI RAHMAT DAN SEJAHTERA SELALU..AMINNNN.

     
    • tokuban78

      15 September 2011 at 09:16

      waalaikumussalam, saya ijazahkn tuan selawat kaf. adapun doanya kenalah dgn ijazah khas.

       
  2. wan

    17 Disember 2011 at 09:16

    tok, sayo ado terimo ijazah kaf 40 dari orang lain…. sayo mitok ijazah tok untuk beramal dengan selawat kaf ni…

     
  3. Ahmad Said

    1 Januari 2012 at 09:16

    Assalamualaikum..warahmatullahi wa barakatuh..
    Saya terima selawat 40 kaf..dan saya minta izin untuk mengamal kan nya..
    Syukron wa yarhamukalloh..

     
  4. roslan

    6 Mac 2012 at 09:16

    assalamualaikum , saya ada ambil buku kaf 40 dari tok , saya copy paste selawat ni minta izin .

     
  5. mananrahman

    4 April 2013 at 09:16

    Assalamualaikum,

    Macamana nak dpt ijazah kaf 40 dan apa syaratnya

     
    • tokuban78

      5 April 2013 at 09:16

      wasalam, loni ambo stop dulu semetar.

       
  6. nuru

    2 September 2014 at 09:16

    Assalamualaikum tok uban..
    Boleh diijazahkan lagi ke?

     
  7. Jamsari

    3 September 2014 at 09:16

    Assalamualaikum,
    Tok saya antara yang mendapat ijazah dari Tok sendiri. Ada satu pengalaman saya yang saya nak kongsi dengan Tok tapi nanti saya e-mailkan saja ke wan kelantan.
    Disamping itu sahabat saya dari Pulau Bahagia Terengganu beritahu nama lain bagi Kaf 40 itu ialah Kaf Kecil sementara Qaf 40 itu pula Kaf Besar.
    Kedua-duanya adalah amalan yang sudah jarang terdengar dikalangan umat kita.
    Wallahuaklam.

     
    • tokuban78

      3 September 2014 at 09:16

      wasalam ye biasanya kaf 40 ni diamalkan selepas baca ayat Qaf 50.

       
      • nizam redcatz

        5 September 2014 at 09:16

        Salam tok uban..minta izin dab ijazah mengamalkn selawat ini..saya dpt ijazah kaf 40 dr guru saya dulu..

         
      • tokuban78

        5 September 2014 at 09:16

        wasalam sy ijazahkan

         
  8. weexpo.org

    8 September 2014 at 09:16

    I do accept as true with all of the concepts you have introduced in your post.
    They’re very convincing and can certainly work. Still, the posts are very quick for starters.
    Could you please prolong them a little from subsequent time?
    Thank you for the post.

     
  9. Josef

    12 September 2014 at 09:16

    I read a lot of interesting content here. Probably you spend
    a lot of time writing, i know how to save you a lot of time, there is an online tool that creates high quality, SEO
    friendly posts in minutes, just type in google – laranitas free content source

     
  10. naz

    17 September 2014 at 09:16

    saya ada ustaz bg kaf 40. dia suruh baca jer lepas solat. sy baca mcm biasa jer.mintak tuan ijazahkan saya selawat ni pula.

     
  11. Hasun Waheng

    20 September 2014 at 09:16

    Assalamualaikum tuan uban minta ijazah kaf 40 dan selawat kaf. jazalkallah

     
  12. mus

    23 September 2014 at 09:16

    Assalamualaikum wrwb Tuan..Hamba yang hina lagi dina ini mohon Tuan mengijazahkan pengamalan ayat 40 kaf ini untuk saya amalkan dan mengajarkannya pula kepada orang yang memerlukannya….Jazakallah

     
    • tokuban78

      23 September 2014 at 09:16

      wasalam nk ijazah kena mari jupo ambo

       
  13. izham

    28 September 2014 at 09:16

    salam,,tok uban saya pernah mendapat ijazah kaf40 dari ayah saya tapi sayang tak dapat amal kerna panas,,umo saya 21 ,,pada pendapat tok uban adakah umo sy merupakan faktor terjadinya kepanasan tu..@ ayah saya yg tk dapat nk ijazahkan kpd sykan tat..dan adakah proses pengijazahan ilmu memerlukan tatacara khusus sbb ayah sy bg kat sy dgn proses serah trima jew

     
    • tokuban78

      29 September 2014 at 09:16

      wasalam , ijazah itu sebenarnya telah memadai, jika kepanasan mungkin juga sebab umur atau juga amalan tak ikut kaifiatnya yg khusus yg munkin belum anda terima dari ayah. cara buka dan tutup kaf 40 ada kaifiatnya..jika panas ada pula penyejuknya..sila rujuk kpd ayah anda kot dia terlupa bgtau. wallahua’lam

       
  14. M.Ariff

    23 Oktober 2014 at 09:16

    ASSALAMUALAIKUM… tokuban sayo minto dijazhkan kaf 40 & selawatnya…. moga2 tokuban dirahmati allah… barakkallah fii kum..

     
    • tokuban78

      23 Oktober 2014 at 09:16

      wasalam, kaf 40 kena ijazah berdepan.

       
  15. Maizul

    4 November 2014 at 09:16

    Salam, Tokuban semuga sihat sejahtera bersama keluarga dan dirahmati selalu, saya ada terima doa kaf 40 dari guru saya dan saya memohon di ijazahkan selawat kaf ini dari tuan.
    terima kasih

     
  16. apizan

    6 November 2014 at 09:16

    Assalamualaikum tok uban….saya telah menerima dan dijazahkan amalan kaf 40 dr ibu saya sendiri, tetapi tidak pula diberitahu tentang selawat penyejuk kaf40. Izinkan saya untuk mengamalkan selawat penyejuk kaf40 ini dan mohon diijazahkan dr tok uban. Jika berkesempatan sya ingin berjumpa dgn tok uban. Insya allah. Terima kasih

     
  17. irhidir

    20 Februari 2015 at 09:16

    Assalam tuan,

    Mohon izin memakai selawat kaf.

    Terima kasih

     
  18. irhidir

    20 Februari 2015 at 09:16

    Assalamualaikum tuan,

    Mohon izin menggunakan selawat kaf.

    Terima kasih

     
  19. biase

    14 Mac 2015 at 09:16

    Assalamualaikum tok
    sayo dulu ado beli buku pagar hikmat, dari buku tu ado tulis diijazahkan sendiri oleh tok janggut,
    tapi sayo sekali lagi mohon ijazah dari tok utk beramal nga kaf 40 beserta selawat penyejuk.
    moga Allah dpt membalas jasa tok.

     
    • tokuban78

      15 Mac 2015 at 09:16

      Wasalam ijazah tu kiranya sudah sah. Tp ada baiknya tuan menghadaplah ahlinya terlebih dahulu jika ingin mengamalkan isinya. Buku tu umpama suatu nas. Yg perlu kpd syarahnya.

       
  20. biase

    17 Mac 2015 at 09:16

    mintok maaf tok, sayo x berapa faham dengan ayat tok “mengadap dulu ahlinya terlebih dahulu”.
    buleh mintok penjelasan?

     
    • tokuban78

      17 Mac 2015 at 09:16

      Maksud saya rujuklah dulu kepada org yg memiliki ilmu yg berkaitan. Minta nasihat dn tunjuk ajar.

       
  21. Shahrizal

    17 Julai 2015 at 09:16

    Assalamualaikum.. sy dapat ijazah kaf 40 melalui buku pagar hikmat.. mohon ijazahkan sy salawat kaf..

     
  22. Yahya

    11 September 2015 at 09:16

    Assalammualaikum tok…mohon ijazah tok untuk mengamalkan selawat kaf…..

     
    • tokuban78

      11 September 2015 at 09:16

      wasalam sila sy ijazahkan

       

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: