SELAWAT KAF

Kepada ahli dan para pembaca yang pernah menerima ijazah kaf 40 dari saya, di bawah ini saya paparkan selawat kaf yang perlu dibaca sebelum dan selepas mengamalkan kaf 40 sebagai penyejuk, silalah baca selawat ini 3 kali sebelum dan 3 kali selepas amal kaf 40.

( Allahumma solli wasallim wabarik ala sayyidina Muhammadin wa ala ali sayyidina Muhammadin ma taharrakatil aflaku, Allahumma solli wasallim wabarik ala sayyidina Muhammadin wa ala ali sayyidina Muhammadin a’dada tasbihil amlaki)

ﺍﻠﻠﻬﻢ ﺼﻞ ﻭﺴﻠﻢ ﻭﺒﺍﺮﻚ ﻋﻠﻰ ﺴﻴﺪﻨﺍ ﻤﺤﻤﺪ ﻭﻋﻠﻰ ﺁﻞ ﺴﻴﺪﻨﺍ ﻤﺤﻤﺪ ﻤﺍ ﺘﺤﺮﻜﺖ ﺍﻷﻓﻼﻚ  ﺍﻠﻠﻬﻢ ﺼﻞ ﻭﺴﻠﻢ ﻭﺒﺍﺮﻚ ﻋﻠﻰ ﺴﻴﺪﻨﺍ ﻤﺤﻤﺪ ﻭﻋﻠﻰ ﺁﻞ ﺴﻴﺪﻨﺍ ﻤﺤﻤﺪ ﻋﺪﺪ ﺘﺴﺒﻴﺢ ﺍﻷﻤﻼﻚ

41 Komen

Filed under doa

41 responses to “SELAWAT KAF

  1. JIMBAATAA

    ASSALAMU’ALAIKUM WRMH WBRKTUH.. TUAN GURU YANG DIMULIAKAN SAYA JIMBAATA MOHON DIIJAZAHKAN DOA KAF 40 DAN SELAWATNYA UNTUK DIAMALKAN , SEMOGA TUAN GURU DILIMPAHI RAHMAT DAN SEJAHTERA SELALU..AMINNNN.

  2. wan

    tok, sayo ado terimo ijazah kaf 40 dari orang lain…. sayo mitok ijazah tok untuk beramal dengan selawat kaf ni…

  3. Assalamualaikum..warahmatullahi wa barakatuh..
    Saya terima selawat 40 kaf..dan saya minta izin untuk mengamal kan nya..
    Syukron wa yarhamukalloh..

  4. assalamualaikum , saya ada ambil buku kaf 40 dari tok , saya copy paste selawat ni minta izin .

  5. mananrahman

    Assalamualaikum,

    Macamana nak dpt ijazah kaf 40 dan apa syaratnya

  6. nuru

    Assalamualaikum tok uban..
    Boleh diijazahkan lagi ke?

  7. Jamsari

    Assalamualaikum,
    Tok saya antara yang mendapat ijazah dari Tok sendiri. Ada satu pengalaman saya yang saya nak kongsi dengan Tok tapi nanti saya e-mailkan saja ke wan kelantan.
    Disamping itu sahabat saya dari Pulau Bahagia Terengganu beritahu nama lain bagi Kaf 40 itu ialah Kaf Kecil sementara Qaf 40 itu pula Kaf Besar.
    Kedua-duanya adalah amalan yang sudah jarang terdengar dikalangan umat kita.
    Wallahuaklam.

  8. I do accept as true with all of the concepts you have introduced in your post.
    They’re very convincing and can certainly work. Still, the posts are very quick for starters.
    Could you please prolong them a little from subsequent time?
    Thank you for the post.

  9. I read a lot of interesting content here. Probably you spend
    a lot of time writing, i know how to save you a lot of time, there is an online tool that creates high quality, SEO
    friendly posts in minutes, just type in google – laranitas free content source

  10. naz

    saya ada ustaz bg kaf 40. dia suruh baca jer lepas solat. sy baca mcm biasa jer.mintak tuan ijazahkan saya selawat ni pula.

  11. Hasun Waheng

    Assalamualaikum tuan uban minta ijazah kaf 40 dan selawat kaf. jazalkallah

  12. mus

    Assalamualaikum wrwb Tuan..Hamba yang hina lagi dina ini mohon Tuan mengijazahkan pengamalan ayat 40 kaf ini untuk saya amalkan dan mengajarkannya pula kepada orang yang memerlukannya….Jazakallah

  13. salam,,tok uban saya pernah mendapat ijazah kaf40 dari ayah saya tapi sayang tak dapat amal kerna panas,,umo saya 21 ,,pada pendapat tok uban adakah umo sy merupakan faktor terjadinya kepanasan tu..@ ayah saya yg tk dapat nk ijazahkan kpd sykan tat..dan adakah proses pengijazahan ilmu memerlukan tatacara khusus sbb ayah sy bg kat sy dgn proses serah trima jew

    • wasalam , ijazah itu sebenarnya telah memadai, jika kepanasan mungkin juga sebab umur atau juga amalan tak ikut kaifiatnya yg khusus yg munkin belum anda terima dari ayah. cara buka dan tutup kaf 40 ada kaifiatnya..jika panas ada pula penyejuknya..sila rujuk kpd ayah anda kot dia terlupa bgtau. wallahua’lam

  14. M.Ariff

    ASSALAMUALAIKUM… tokuban sayo minto dijazhkan kaf 40 & selawatnya…. moga2 tokuban dirahmati allah… barakkallah fii kum..

  15. Maizul

    Salam, Tokuban semuga sihat sejahtera bersama keluarga dan dirahmati selalu, saya ada terima doa kaf 40 dari guru saya dan saya memohon di ijazahkan selawat kaf ini dari tuan.
    terima kasih

  16. apizan

    Assalamualaikum tok uban….saya telah menerima dan dijazahkan amalan kaf 40 dr ibu saya sendiri, tetapi tidak pula diberitahu tentang selawat penyejuk kaf40. Izinkan saya untuk mengamalkan selawat penyejuk kaf40 ini dan mohon diijazahkan dr tok uban. Jika berkesempatan sya ingin berjumpa dgn tok uban. Insya allah. Terima kasih

  17. Assalam tuan,

    Mohon izin memakai selawat kaf.

    Terima kasih

  18. Assalamualaikum tuan,

    Mohon izin menggunakan selawat kaf.

    Terima kasih

  19. Assalamualaikum tok
    sayo dulu ado beli buku pagar hikmat, dari buku tu ado tulis diijazahkan sendiri oleh tok janggut,
    tapi sayo sekali lagi mohon ijazah dari tok utk beramal nga kaf 40 beserta selawat penyejuk.
    moga Allah dpt membalas jasa tok.

    • Wasalam ijazah tu kiranya sudah sah. Tp ada baiknya tuan menghadaplah ahlinya terlebih dahulu jika ingin mengamalkan isinya. Buku tu umpama suatu nas. Yg perlu kpd syarahnya.

  20. biase

    mintok maaf tok, sayo x berapa faham dengan ayat tok “mengadap dulu ahlinya terlebih dahulu”.
    buleh mintok penjelasan?

  21. Shahrizal

    Assalamualaikum.. sy dapat ijazah kaf 40 melalui buku pagar hikmat.. mohon ijazahkan sy salawat kaf..

  22. Yahya

    Assalammualaikum tok…mohon ijazah tok untuk mengamalkan selawat kaf…..

  23. Fadzly Fadzly

    Assalamualaikum Tok…mohon ijazahkan untuk mngamalkan selawat kaf…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s